Ateneum ja Auron-ilta

21.4. pidimme ao-illan Ateneumin taidemuseossa ja Auronin fysioterapiaklinikalla.

Erinomaisen oppaamme johdolla ymmärsimme  Ateneumin Japanomania- näyttelyssä kuinka paljon 1800-luvun loppupuolella ja 1900-luvun alussa ns. japonismi vaikutti pohjoismaiseen taiteeseen. Japanilaiset esineet,muotokieli ja pelkistäminen tulivat pohjoismaisten taiteilijoiden teoksiin. Pystysuuntaiset muodot, pelkistetyt luontoaiheiset teokset ja naisten arkielämän kuvaaminen näkyi  eri tavoin taiteilijoiden maalauksissa ja esineistössä. Näyttely oli laaja, yli 400 teosta ja esinettä sekä kotimaasta että muualta Euroopasta.

Silmäilimme myös Auguste Rodinin veistoksia. Tunnetuimpia niistä ovat Ajattelija, Suudelma ja Danaidia-ihmisvartalon kaunista realismia , uskaliaisuutta ja intohimoa.

Auronin City-centerin uudet toimitilat- fysioterapia,OMT-fysioterapia ja uudenaikainen kuntosali tarjoavat hyvät puitteet kuntoutukselle.

Iltapalan jälkeen fysioterapeutti Nina Leppänen kertoi LPG-hoidosta. LPG on imuun perustuva hoitolaite, jolla voidaan nostaa ja venyttää kudoksia ja saavuttaa siten syvemmälle menevä teho kudoksiin. LPG-menetelmää käytetään terapeuttisesti esim. leikkausten jälkeen, arpikudoksen hoidossa, imunesteiden ja aineenvaihdunnan lisäämiseksi.

Urheiluvammat ja palautuminen sekä esteettiset hoidot ovat osa LPG-hoitoa.

Hoitojaksot ovat yleensä n. 10 kerran jaksoja.

Saimme kokeilla demonstraation aikana hieman miltä hoito tuntuu-kivutonta, miellyttävää ja rentouttavaa.

Mikäli haluat tutustua tutkimuksiin käy sivulla www.lpgsystems.fi

Lisätietoja  Auron OMT-keskus Citycenter(p.010 2921200) / Nina Leppänen (nina.leppanen@auron.fi) .

Toukokuussa voi käydä edullisesti kokeilemassa LPG-hoitoa.

PH

Kuvat TK